15 modalitati de a-ti motiva angajatii

Leadership si motivarea angajatilor: factori cheie ai performantei unei organizatii (II)

15 modalitati de a-ti motiva angajatii

In articolul anterior am prezentat 10 modalitati prin care reusim sa ne motivam angajatii si ii implicam in cresterea performantei organizatiei. Pornind de la aceste elemente, putem avea in vedere alte 15 solutii adecvate de a ne motiva personalul pe care le vom prezenta in continuare.

1. Recunoasteti cand nu aveti o solutie pentru o problema 

Sa admitem faptul ca nu detinem raspunsul la toate intrebarile este absolut normal. In schimb, putem utiliza problema respectiva ca o oportunitate de a demonstra eficacitatea lucrului in echipa, in cazul rezolvarii unei probleme.

2. Nu generati teama 

Personalul din organizatie nu se va simti inspirat daca teama este utilizata ca factor de motivare. Cei mai buni leaderi instruiesc si antreneaza angajatii, sunt mereu alaturi de ei si nu undeva pe margine tipand si insufland teama.

3. Dezvoltati viitori leaderi dintre angajati

Pe masura ce organizatia creste, vor fi necesari noi leaderi pe care sa ii promovam.  Oferiti angajatilor posibilitatea de a promova prin incurajarea acestora sa isi asume responsabilitati si sa ia decizii, chiar daca unele dintre acestea vor fi gresite. Acest proces ii va pregati pentru momentul in care veti avea nevoie de ei pentru o pozitie de leader.

4. Incurajati dezvoltarea personala 

Leaderii de succes incurajeaza dezvoltarea personala si chiar isi asuma rolul de mentor. Oferiti angajatilor carti care prezinta povesti de succes in dezvoltarea personala, incurajati-i sa participe la evenimente de afaceri. Faceti sugestii care pot contribui la propria lor dezvoltare personala, inclusiv in afara organizatiei.

5. Ajutati-i sa depaseasca momentelor de slabiciune

In cazul in care un angajat comite o eroare, nu va limitati doar la a o evidentia, fara a-i oferi o solutie pentru a evita repetarea acelei greseli pe viitor.  Explicati-i ce a facut gresit, ce poate face pentru a imbunatati situatia, dar si ce poate face pentru a nu repeta acea greseala.

6. Mentineti personalul responsabilizat

Responsabilizarea ii face pe angajati sa simta ca ei sunt angrenati in mod personal, in succesul organizatiei. Atunci cand acestia constientizeaza ce anume este necesar a fi realizat, vor face tot ceea ce este nevoie pentru a-si atinge obiectivele specifice, chiar daca acest lucru inseamna depasirea unor eventuale obstacole.

7. Puneti cat mai multe intrebari

Cum vom sti daca angajatii sunt multumiti sau nu, daca nu-i intrebam? Cum vom sti daca acestia au sugestii de care ar putea beneficia organizatia daca acest lucru nu ne preocupa? Punand intrebari, pe de o parte, veti avea posibilitatea sa obtineti informatii valoroase si, pe de alta parte, veti oferi angajatilor increderea de a va urma exemplul si de a pune intrebari la randul lor.

8. Demonstrati-va cunostintele

Putem fi cea mai motivationala si inspirationala persoana din lume, daca ne lipsesc insa cunostintele. Fara aceste cunostinte ne lipseste credibilitatea, iar angajatii nu va vor lua in serios, ca leader, daca nu sunteti credibil.

9. Fiti flexibil

Nu toti angajatii au acelasi tip de personalitate. Trebuie sa fim flexibili in modul in care conducem relatia cu fiecare individ. Unii au nevoie de o urmarire mai atenta in timp ce altii vor excela atunci cand li se ofera mai multa independenta. 

10. Castigati-le increderea

Ca leader, avem o mare responsabilitate: organizatia si personalul acesteia depind de noi. Atunci cand v-ati inteles pe deplin scopul si rolul, generati incredere, care va conduce la crearea unei echipe la fel de increzatoare.

11. Aratati-le ca le apreciati implicarea

Angajatii doresc sa se simta implicati in dezvoltarea organizatiei. Permiteti si chiar incurajati acest lucru. Faptul ca simt ca fac parte din viitorul organizatiei ii va inspira sa fie mai productivi. Nu numai ca acest lucru va ajuta organizatia, dar, de asemenea, ii va pregati pentru un eventual rol mai semnificativ in viitor.

12. Incercati sa va cunoasteti angajatii

Petreceti ceva timp cu personalul din organizatie astfel incat sa reusiti sa il cunoasteti. Veti avea angajati mult mai productivi daca acestia stiu ca va pasa cu adevarat de ei si ca va preocupa nevoile si asteptarile lor.
 

13. Fiti transparent

Un bun leader permite angajatilor sa vada cine este el cu adevarat. Transparenta duce, de asemenea, la rezolvarea mai rapida a problemelor si la un nivel de incredere crescut intre leader si angajati.

14. Cereti-le parerea periodic

Puneti-va in mod constant mintea la lucru, atat pe a voastra cat si pe cea a personalului, prin organizarea de sesiuni de brainstorming frecvente. Acest lucru inspira si motiveaza angajatii sa fie in mod constant conectati la idei noi, inovatoare.

15. Fiti accesibil

Parte din a fi leader presupune a fi acolo pentru angajatii tai. In cazul in care acestia au o intrebare sau au nevoie de sfatul dumneavoastra, asigurati-va ca ati facut cat mai facil accesul lor catre tine. Cu tehnologia de azi, nu exista nici un motiv pentru ca personalul din organizatie sa nu poata lua legatura cu voi, atunci cand au nevoie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Articol scris de Ec. Dr. Ing. Nitu Liliana, Presedintele Asociatiei Romane pentru Calitate - ARC, Reprezentant National al Romaniei in EOQ, in cadrul Parteneriatului pentru Calitate cu ocazia Lunii Mondiale a Calitatii.