Afla beneficiile pe care ti le aduce implementarea unui sistem de management al calitatii intr-o afacere la inceput de drum

6 pasi pentru a da un start bun afacerii tale

Chiar daca implementarea unui sistem de management al calitatii nu este in fruntea listei de prioritati a unei organizatii nou-infiintate, este totusi important ca aceasta optiune sa fie luata in considerare. Asadar, este implementarea unui sistem de management al calitatii o investitie favorabila pentru o afacere la inceput de drum? Iata cateva raspunsuri mai jos.

1. Abordarea pe baza de proces - Control eficient de la inceput si o baza solida pentru crestere si extindere

Stabilirea unor procese stabile in primele zile ale unei afaceri poate aduce beneficii mari pe masura ce afacerea ta incepe sa se dezvolte. Crearea si implementarea proceselor inca de la inceput nu numai ca poate ajuta organizatia ta sa furnizeze produse si servicii consecvente, dar va oferi, de asemenea, o baza solida pentru crestere. Introducerea noilor angajati in procese stabilite si bine documentate poate ajuta la economisirea timpului, a costurilor si imbunatateste calitatea produselor si a serviciilor oferite, precum si calitatea serviciilor adiacente, precum livrare, instalare etc.  In plus, unul dintre cele mai mari beneficii pe care abordarea pe baza de proces le are este ca intregul flux de activitatea este mai usor de controlat si ofera un grad de predictibilitate sporit, precum si o baza pentru analiza si imbunatatire.

2. Modelul Planifica – Realizeaza – Verifica – Actioneaza (Plan-Do-Check-Act) - Planificarea atenta, monitorizarea si ajustarea actiunilor intreprinse ajuta la obtinerea unor rezultate excelente si de durata 

Intr-un moment in care viteza de actiune pare a fi foarte importanta pentru o afacere tanara, o investitie buna o constituie tocmai implementarea modelului PDCA.

Aceasta este o parte fundamentala a implementarii unui sistem de calitate, iar modelul PDCA este recomandat oricarei organizatii, indiferent de varsta sau specificul acesteia.

Planificarea atenta, monitorizarea si ajustarea actiunilor intreprinse este dezirabila unei reactii rapide nedocumentate, in cele mai multe dintre cazuri. Acest lucru ajuta la obtinerea unor rezultate excelente si de durata, dar si la preintampinarea unor posibile situatii neplacute. Modelul contribuie de asemenea la o mai buna organizare in cadrul companiei si la crearea unei rutine de lucru benefice pentru angajati. 

3. Cresterea vanzarilor - Stabileste inca de la bun inceput relatii bune cu clientii

Stiai ca implementarea standardului de calitate poate creste vanzarile pentru afacerea ta? Pentru a atinge acest obiectiv trebuie sa ai in vedere o serie de factori extrem de importanti: utilizarea feedback-ului clientilor tai, monitorizarea, revizuirea si dezvoltarea unui proces eficient de actiune corectiva, dar si construirea unei culturi de imbunatatire continua. Stabilirea acestor obiceiuri bune inca in primele zile ale start-up-lui tau te poate ajuta sa stabilesti bunele practici pentru o afacere profitabila.

4. Managementul riscurilor si oportunitatilor - Identificarea timpurile a situatiilor de criza

In timp ce riscul si oportunitatea sunt elemente critice ale standardului ISO 9001: 2015, aceste elemente au fost intotdeauna in centrul afacerilor de succes. Construind o cultura in care angajatii tai au un ochi vigilent pentru riscuri si oportunitati, pe de o parte, va servi afacerii si va permite ca profiturile tale sa fie maximizate, in timp ce riscurile vor fi identificate devreme si vor putea fi fi atenuate.

5. Managementul schimbarii - Trebuie sa fii echipat pentru schimbare

Un lucru sigur este ca schimbarea se va intampla inca din primele etape ale afacerii tale. Incapacitatea de a gestiona schimbarile si de a se dezvolta corespunzator este unul dintre principalele motive pentru care multe intreprinderi noi nu supravietuiesc in primii doi ani de activitate. Un sistem de management al calitatii poate ajuta organizatia sa controleze si sa gestioneze schimbarea cu un mix corect de planificare, actiune si revizuire. La urma urmei, daca un start-up nu este echipat pentru schimbare, atunci cresterea nu se poate intampla.

6. Stabilirea misiunilor si obiectivelor

Acestea sunt elemente cheie ale standardului ISO 9001:2015 si elemente critice pentru orice afacere noua. Stabilirea practicii de stabilire, revizuire si luare de masuri impotriva obiectivelor si a rezultatelor ulterioare este o parte vitala de a stimula cresterea si imbunatatirea timpurie a vietii unei noi afaceri.

Evaluarea competentelor si invatarea pentru a evalua performanta in raport cu obiectivele este un obicei excelent incurajat de standardul care va oferi beneficii uriase unui start-up. Implementarea si certificarea costa bani, insa, de asemenea, este exista si fluxuri de finantare disponibile pentru start-up-uri, astfel incat aceasta poate fi momentul cel mai potrivit pentru implementarea sistem de management al calitatii pentru o afacere tanara.

Bibliografie: https://advisera.com/9001academy/blog/2017/05/23/how-can-a-startup-benefit-from-iso-9001/