Cum sa cresti productivitatea angajatilor tai

Afla care sunt factorii care influenteaza productivitatea la locul de munca

Cum sa cresti productivitatea angajatilor tai

Cresterea productivitatii constituie o tema importanta si o provocare atat pentru multi specialisti din domeniul fortei de munca, cat si pentru manageri din companii. Cercetarile efectuate in companii din America si Europa au evidentiat faptul ca mai mult de jumatate din angajati se simt decuplati de la activitatile specifice locurilor lor de munca, ceea ce conduce, in mod evident, la o productivitate scazuta. Mai mult, angajatii nemultumiti transmit starea lor de spirit si celorlalti colegi de munca.

Pasiunea pentru munca poate fi dobandita prin motivarea si recunoasterea contributiei angajatilor la bunul mers al organizatiei. In sprijinul acestei idei vine rezultatul unui sondaj efectuat in cadrul cercetarii, care a evidentiat faptul ca doar o treime din angajatii americani, de nivel mediu,  sunt implicati in activitatea desfasurata la locul de munca.

Cercetarea a mai evidentiat, de asemenea, urmatoarele aspecte:

  • 18% din angajati sunt nemultumiti de locurile lor de munca si, prin urmare, neperformanti

 

  • 52% din angajati nu sunt implicati, indeplinindu-si sarcinile fara entuziasm sau fara nici un fel de pasiune
  • 29% din angajati sunt implicati si isi indeplinesc sarcinile cu un grad ridicat de pasiune


Pe de alta parte, compania de consultanta Hay Group a masurat, tot printr-un sondaj, nivelul de satisfactie al angajatilor, sondajul respectiv fiind efectuat in cadrul a 10 organizatii americane.
Rezultatul a evidentiat faptul ca organizatiile in care angajatii erau mai implicati au fost cu 43% mai productive, in comparatie cu celelalte.

De asemenea, Market Tools Inc. a colectat, in septembrie 2010, raspunsuri de la 630 de angajati din Statele Unite ale Americii, analiza acestor raspunsuri evidentiind ca:

  • 39% dintre angajati nu se simt apreciati la locul lor de munca

 

  • 24% sunt multumiti de nivelul de recunoastere primit la locul lor de munca in timp ce 76% nu.
  • 2 din 3 angajati intentioneaza sa demisioneze de la actualul loc de munca, ceea ce reprezinta 66% din populatia esantionata.
  • 40% dintre respondentii care nu intentioneaza sa demisioneze isi doresc sa fie mai apreciati pentru munca depusa.
  • 77% din angajati au fost dispusi sa lucreze mai mult in cazul in care au fost apreciati, in timp ce doar 23% nu au fost dispusi sa o faca

Contrar a ceea ce ne-am astepta, nu intotdeauna aspectul financiar este important din punct de vedere motivational, deoarece stimulentele materiale nu pot fi discutate cu colegii si sunt adesea cheltuite pe nevoile de zi cu zi, fiind astfel repede uitate. Cercetarile au evidentiat, in schimb, o serie intreaga de alte stimulente care motiveaza angajatii la locul de munca:

  • 27% din angajati prefera oferirea de catre organizatie a mai multor oportunitati
  • 20% prefera existenta oportunitatilor de dezvoltare a carierei si de formare
  • 15% doresc conditii de munca flexibile
  • 9% doresc o mai buna cooperare in randul angajatilor

  • 8% sunt stimulati de un mediu de lucru mai provocator
  • 7% prefera o relatie buna cu managerul
  • 6% prefera claritate cu privire la asteptari si obiective

In ceea ce priveste imbunatatirea performantei, angajatii doresc sa primeasca tot mai multe oportunitati de dezvoltare, care sa le stimuleze performanta. Astfel statisticile arata ce doresc angajatii, in acest sens, de la angajator:

  • 25% doresc un set clar de obiective
  • 23% doresc oportunitati de dezvoltare si formare
  • 14% doresc un feedback regulat asupra performantei lor la locul de munca

  • 10% doresc o relatie de munca mai buna cu colegii
  • 7% doresc o mai buna comunicare cu managerul
  • 6% prefera sa aiba un mentor/antrenor in locul unui manager

Este clar, din toate aceste statistici, faptul ca angajatii reactioneaza diferit la diversele stimulente motivationale. Ideea este ca organizatia sa le identifice corect pe acelea care functioneaza in fiecare caz in parte.

Din punct de vedere al rezultatelor, un alt studiu, realizat de Idea Connect, a indicat faptul ca programele de recunoastere la locul de munca pot creste performanta cu 44%, cu precizarea ca programele pe termen lung sunt superioare din punct de vedere al eficientei  programelor pe termen mai scurt. Statistic, lucrurile stau astfel:

  • programele cu durata de cel putin un an, au condus la cresterea performantei cu 44%

  • programele cu o durata de 6 luni, au condus la cresterea performantei cu 30%
  • in cazul programelor cu o durata de 1 saptamana, performanta a crescut cu 20%

Referitor la modul concret in care organizatia poate actiona in vederea cresterii performantei angajatilor prin factorul motivational, un studiu realizat de Colegiul Westminster S.U.A a indicat faptul ca tehnicile motivationale de top sunt:

  • 32% din angajati prefera un impuls la nivel moral
  • 27% prefera lauda si recunoasterea publica

  • 18% apreciaza premii banesti

In concluzie, una dintre cele mai bune metode de a stimula performanta angajatilor este de a recunoaste contributia adusa de angajati la cresterea companiei. Acest lucru ajuta la mentinerea concentrarii si implicarii angajatului. Asteptarile angajatului sunt destul de usor realizabile si nu sunt legate exclusiv de valori banesti. Ce trebuie sa faceti?

  • Recunoasteti contributia angajatului si laudati-l cat mai des posibil
  • Asigurati recunoasterea publica, onorifica, a rezultatelor remarcabile ale unor angajati, atunci cand este cazul
  • Oferiti diferite premii pentru a satisface nevoia de succes a angajatilor, cum ar fi o vacanta, trofee sau dezvoltati un sistem de recompense 

​​Sursa: http://brandongaille.com/17-employee-motivation-statistics-and-trends/