Interviu cu Hansjörg Felder despre Format-4 cu ocazia aniversarii a 15 ani

Hansjörg Felder, un om cu viziune

Hansjörg Felder este Directorul Felder KG. Acesta conduce firma infiintata de catre tatal sau in 1955 impreuna cu fratele sau Martin Felder. Cu cele trei branduri ale companiei, Hammer, Felder si Format-4, Felder Gruppe este astazi lider pe segmentul de utilaje standard pentru prelucrarea lemnului

Scopul nostru este sa oferim solutii premium clientilor nostri.                           

Hansjörg Felder, Directorul Felder KG

Gama premium de utilaje pentru prelucrarea lemnului a companiei Felder Gruppe a fost lansata acum 15 ani si de atunci solutiile complete oferite prin Format-4 au satisfacut cele mai exigente nevoi ale producatorilor de mobila din lumea intreaga. 

Format-4 a devenit un adevarat succes. Unde va situati in piata pe acest segment?

►Ma asteptam sa-mi puneti aceasta intrebare. Din pacate insa nu este usor de raspuns, intrucat programele, precum si pietele tinta pot diferi foarte mult. Nu spunem ca suntem cei mai buni pe acest segment, insa suntem cel mai mare furnizor de utilaje standard. Putem lua drept exemplu circularele de formatizat care sunt un real succes pe piata. Mai devreme sau mai tarziu vom ajunge unul dintre principalii lideri si pe segmentul industrial. Acesta este, de fapt, si scopul nostru. Asa cum Felder Gruppe este lider de piata pe utilaje standard, la fel ne propunem si in ceea ce priveste gama premium Format-4. Bineinteles, nu se va intampla imediat si va fi un demers anevoios, insa suntem pe drumul cel bun si acest lucru este confirmat de catre toti clientii nostri. Inca o dovada a angajamentului nostru o reprezinta si vanzarea celui de-al 30.000-lea utilaj Format-4 la inceputul acestui an. 

 

Cum a luat fiinta Format-4?

►In 1999 aveam doar doua game de produse, Hammer pentru micile ateliere si gama profesionala Felder pentru atelierele mijlocii si mari, insa nu aveam nimic pe segmentul industrial asa ca ne-am hotarat sa oferim solutii si catre fabricile mari, cu flux mare de lucru. Atat fratele meu Martin care se ocupa de productie, cat si eu am fost imediat de acord ca avem nevoie de acest brand. Numele noii marci a devenit sinonim cu operatia de formatizare care inseamna a da forma perfecta pe toate cele patru laturi ale unei piese. De asemena, numele Format-4 reprezinta si o trasatura a utilajelor din aceasta gama: precizie si calitate.

 

Cum a ajuns Format-4 o marca de succes?

►Primul nostru utilaj Format-4 lansat in piata a fost un ferastrau circular de formatizat cu masa mobila. Cercetarile noastre de piata si stransa colaborare cu clientii nostri ne-au ajutat sa oferim produsul potrivit pentru acestia. Particularitatea acestui utilaj era sistemul de glisare al mesei mobile, un sistem nou, inovator, accesibil ca pret, care oferea mesei o glisare perfecta, fara joc sau sacadari si precizie superioara, astfel incat procesele de formatizare si taiere s-au usurat considerabil ceea ce a condus, implicit, la productivitate crescuta pentru clientii nostri. De asemenea, departamentul nostru de dezvoltare nu a lucrat doar la performanta sistemului de glisare, ci si la design-ul utilajului, pentru care am si fost premiati in anii care au urmat.​

 

►Asadar, detineati biletul de intrare pe piata premium. Cum ati lansat Format-4 pe piata?

►Nu a fost usor si nici nu a fost o intrare rapida pe piata. In Germania de exemplu, una dintre pietele noastre principale, am reusit sa intram abia in 2003, desi Format-4 fusese lansat in 2001. La inceputul anului 2003 aveam deja programul de utilaje Format-4 complet. La sfarsitul anului, am livrat primul CNC complet configurat. A fost un inceput greu pe piata de CNC-uri. In primul an, am vandut unul sau doua centre cu comanda numerica Format-4. Astazi, Format-4 inregistreaza 50 de modele si la inceputul acestui an a fost vandut cel de-al 30.000-lea utilaj. Masinile Format-4 reprezinta calitatea de top a Felder. Intreaga productie si dezvoltare a acestora este realizata 100% in fabrica noastra din Hall, in Tirol, de la ferastraie circulare de formatizat, masini de rindeluire, agregate industriale pentru aplicarea cantului, agregate industriale pentru taierea in pachet, prese hidraulice industriale pentru aplicarea furnirului pana la centrele cu comanda numerica in 5 axe. In fiecare zi din ultimii 15 ani, producatori de mobila din toata lumea au ales sa investeasca in echipamentele Format-4 si sa devina ambasadori ai prelucrarii perfecte. 

 

►Cum reusiti totusi sa garantati calitatea pentru intregul program de servicii si utilaje al companiei?

►Aceasta este intr-adevar o provocare. Departamentul de dezvoltare este impartit in 3: specialisti pentru masini standard, specialisti pentru CNC-uri si specialisti pentru masini de aplicarea cantului. Aceeasi impartire am realizat-o si pentru departamentul de vanzari. Este foarte greu ca toti specialistii nostri sa acopere toate gamele de utilaje, asa ca specializarea a fost cea mai buna solutie pentru a putea oferi solutii potrivite clientilor nostri, dar si intern pentru un control si eficienta mai mare a proceselor de dezvoltare si productie. Fiecare tip de utilaj are particularitatile sale asa cum fiecare client are nevoile sale, de aceea la Felder punem mare pret pe consultanta de specialitate.

 

►Cum ati reusit sa dezvoltati reteaua de distributie a companiei?

►La finalul anilor 1980 aveam prea multi dealeri care produceau prea putine venituri. Prin urmare a trebuit sa schimbam strategia, asa ca ne-am concentrat pe cativa dealeri cu potential mai mare cu care am incercat sa mentinem o legatura foarte stransa. Cu unii dintre acesti parteneri lucram si astazi. Am infiintat subsidiare ale firmei noastre in puncte cheie din piata si chiar si dealerilor le-am creat filiale proprii. Aceasta strategie nu numai ca ne-a eficientizat procesele de livrare si distributie ale utilajelor catre client, insa a eficientizat si costurile. Aceeasi strategie functioneaza si acum. Astazi suntem pe aproape toate pietele importante.

 

►Ce rol joaca pretul in strategia de brand?

►Pentru noi, pretul nu este setat in functie de piata, ci in functie de costurile noastre de productie, chiar daca acest lucru poate atrage dupa sine remarci precum “prea ieftin” sau “prea scump”. Noi ii incurajam pe vanzatorii nostri sa respecte preturile de lista, chiar daca asta poate duce uneori la iritare atat din partea acestora, cat si din partea clientilor.  

 

►Unde vedeti Format-4 si celelalte game peste ani? Care sunt obiectivele dumneavoastra pentru perioada urmatoare?

►In primul rand, ne-am propus sa imbunatatim toate produsele noastre, astfel incat sa preintampinam nevoile clientilor nostri si tendintele in continua schimbare din industria de mobila. Deja la Targul de la Ligna de anul acesta am prezentat 18 noi utilaje si tehnologii pentru toate gamele noastre. Pe de alta parte insa, ca furnizor mondial de solutii pentru prelucrarea lemnului, ne dorim sa intram si pe pietele pe care nu am reusit inca sa intram, precum tari importante din Asia si America de Sud si sa ne consolidam pozitia de lider in cele in care activam deja. In ceea ce priveste Format-4, acesta a fost motor de crestere pentru Felder Gruppe, asa ca ne-am propus ca si pe viitor sa mentinem trendul crescator.  

                


Despre Felder Gruppe

Istoria companiei Felder incepe cu multi ani in urma, in anul 1955, cand inginerul Johan Felder pune bazele uneia dintre cele mai de succes companii din industrie, Felder, oficializand astfel cei 400 de ani de experienta si traditie in prelucrarea metalelor. In acelasi an, Felder construieste si lanseaza pe piata primul utilaj pentru prelucrarea lemnului: o masina combinata de indreptare si rindeluire cu dispozitiv de mortezat. Astazi, Felder Gruppe detine 3 marci de utilaje pentru prelucrarea lemnului, perfect adaptate fiecarui tip de client si nevoilor acestuia: Hammer - solutii economice destinate micilor ateliere, Felder - solutii profesionale destinate firmelor mici si mijlocii si Format-4 - solutii industriale pentru firmele mijlocii si mari.

Despre Felder Gruppe Romania 

In Romania, Felder Gruppe este prezent oficial din 2001. La fel ca si in celelalte tari in care este prezent, angajamentul asumat este unul pe termen lung, iar preocuparea principala este de a oferi servicii la standarde de calitate similare celor din celelalte tari occidentale. Astfel, specialistii Felder Gruppe Romania beneficiaza de traininguri de specialitate la sediul firmei Felder Gruppe din Austria, pentru ca, prin traditie, Felder nu se concentreaza pe vanzarea unor produse, ci pe oferirea unor solutii personalizate fiecarui client in parte. In showroom-urile Felder fiecare client este unic. Felder Gruppe este reprezentata pe piata din Romania prin cele trei marci consacrate la nivel international: Hammer, Felder si Format-4. Astfel, strategia abordata acopera trei segmente de piata diferite, oferind solutii integrate tuturor producatorilor de mobila, indiferent de volumul de activitate al acestora. 

Investitia intr-un echipament Felder inseamna mai mult decat o simpla achizitie: inseamna o echipa de profesionisti care iti stau la dispozitie, o solutie personalizata pentru nevoile tale specifice, si mai presus de toate inseamna calitate. Experienta internationala, traditia si mai ales recomandarile clientilor plaseaza Felder Gruppe ca lider de piata pe segmentul producatorilor de echipamente de prelucrare a lemnului. 


Sursa interviu: http://fpartner2009.felder-group.com/files/pressreports/dds03_interviewhj.pdf