Interviu Felder: George Uzun, Profilo Group, Bucuresti

Am inceput intr-un atelier mic improvizat intr-un garaj de 50 de metri patrati si numai cu scule de mana. Dupa un an ne-am mutat intr-un spatiu de 200 de metri patrati si a aparut primul utilaj Felder – un circular. La doi ani dupa aceea am ajuns intr-o hala de productie de 1.000 de metri patrati si am inceput sa investim in echipamente, inclusiv intr-un CNC

Cum ati ajuns in domeniul acesta?
Din copilarie faceam tot felul de lucruri folosindu-mi mainile, inclusiv traforaje. La un moment dat, pe la 12-14 ani, tatal unui prieten care se pricepea la mobila si care-si facuse acasa una foarte buna si frumoasa, mi-a aratat si m-a invatat cum sa fac anumite lucruri. Apoi, in timpul facultatii, prin anul 1995, fiind nevoit sa ma intretin, am amenajat cateva magazine si am descoperit PAL-ul melaminat care era la inceput in Romania si era adus doar de o singura firma. Ei aveau si un atelier unde am stat cu baietii si am invatat cate ceva. Asa ca mi-am facut mie niste obiecte de mobilier, iar apoi unor prieteni care abia se casatorisera si voiau sa-si mobileze apartamentul.
Dupa ce am terminat facultatea ASE si m-am intors din armata m-am angajat in marketing. In 1999 m-am gandit foarte serios ca a venit momentul sa incep ceva pe cont propriu. Mi-am dat seama ca daca nu imi deschid atunci o afacere, nu o voi mai face niciodata pentru ca ma voi orienta spre a face cariera. Bineinteles ca prima idee a fost aceea de a produce mobila. Asa ca in anul 2000 am infiintat firma si am inceput intr-un atelier mic improvizat intr-un garaj de 50 de metri patrati si numai cu scule de mana. Dupa un an ne-am mutat intr-un spatiu de 200 de metri patrati si a aparut primul utilaj Felder – un circular.
La doi ani dupa aceea am ajuns intr-o hala de productie de 1.000 de metri patrati si am inceput sa investim in echipamente, inclusiv intr-un CNC. Tot atunci am deschis showroom-ul din Bulevardul Unirii, iar prin 2008-2009 a aparut exportul – Cipru, Franta si Finlanda. De acolo ne-am mutat unde suntem acum si in anul 2015 am reutilat toata hala numai cu utilaje Felder. In ceea ce priveste exportul, acum incercam sa intram pe piata din Elvetia de unde avem deja doua comenzi. Am plecat de la un angajat si am ajuns in prezent la aproximativ 30.

De ce ati ales echipamentele de la Felder Gruppe?

La un moment dat, inainte de intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, Guvernul a dat pentru trei luni scutire de taxe pentru achizitii de utilaje. Atunci am hotarat sa ne tehnologizam si, vazand la un targ un echipament care ne-a convins, l-am luat pe acela. Ulterior, fiind multumit de acest utilaj, am mers in continuare cu Felder. Si pentru ca suntem unul dintre primii din Romania care a cumparat Felder s-a creat o relatie speciala intre companii.

Ce conteaza cel mai mult atunci cand achizitionati un echipament?

In primul rand ma intereseaza pretul ca sa stiu daca mi-l pot permite. In al doilea rand, dupa ce am ales furnizorul utilajului de care avem nevoie, trebuie sa fiu sigur ca firma care mi-l vinde imi ofera garantie la utilaj si este o firma serioasa pe care ma pot baza ca service si piese de schimb. In plus, service-ul trebuie sa fie rapid si eficient pentru a nu fi blocata productia. Mai mult decat atat, la finalul anului 2015 cand am reutilat hala, am considerat ca este important sa avem un singur furnizor ca sa nu sun la multe firme atunci cand am probleme.

Cum v-au ajutat utilajele de la Felder Gruppe in activitate?
Pe de-o parte avem utilaje care ne ajuta sa facem operatiuni pe care inainte le realizam la terti. Iar pe de alta parte cele care le-au inlocuit pe cele vechi au un randament mai bun, un consum mai mic, mai multe scule etc. Pe scurt ne ajuta la productivitate, la calitate si ne asigura linistea ca cel putin cinci ani nu vom avea probleme cu ele pentru ca sunt noi.

Ce credeti ca apreciaza clientii dumneavoastra la serviciile pe care le oferiti?

Faptul ca noi producem mobila dupa o anumita tehnologie si respectand reguli universal valabile in domeniu dupa ce le-am studiat la producatori cu traditie din industrii de traditie. Si ma refer aici, in special, la Italia. Mai apreciaza serviciile complementare pe care le oferim, mai exact cele de design. Si nu doar faptul ca le oferim, ci mai ales felul in care o facem, adaptand mobila produsa la proprietatea respectiva si consiliind clientul cum este cel mai bine pentru el.

Aveti clienti mai vechi care v-au devenit prieteni?

Cu siguranta da. Tot mai multi clienti vechi revin la noi. Daca au lucrat cu noi si mai au nevoie de mobila, majoritatea covarsitoare se intorc la noi.

Care a fost prima lucrare pe care ati realizat-o?

Un mobilier de dormitor de copil, un dressing mare pe hol si ceva in living.

Aveti o lucrare de care va amintiti in mod special?

Sunt mai multe. Dar va dau un singur exemplu: o familie de tineri foarte simpatici care au cumparat de la noi cea mai scumpa bucatarie pe care o produceam atunci, clienti cu care am continuat sa lucram. Iar cu banii pe care i-am incasat pe acea lucrare am cumparat primul computer al firmei.

Consider ca orice faci pe lumea asta trebuie sa fie cu pasiune ca sa iti iasa bine

Ce inseamna pentru dumneavoastra mobila cu pasiune, solutie cu suflet?

Consider ca orice faci pe lumea asta trebuie sa fie cu pasiune ca sa iti iasa bine. Altfel nu se poate. Iar in ceea ce priveste sufletul, eu ma implic in orice comanda si sfatuiesc clientul cum este mai bine pentru el, nu pentru noi. Iar daca nu vrea sa tina cont de sfaturi imi pare foarte rau.